Polityka cenowa e e-commerce

Polityka cenowa to jedna z najważniejszych spraw, jakie trzeba, ustalić prowadząc praktycznie każdy biznes. Niezależnie czy działamy tradycyjnie czy też może w e-commerce. Dobierając, odpowiednią strategię możemy zyskać nowych klientów, a także stworzyć narzędzie marketingowe, które może wspomóc nas w wypromowaniu naszej firmy.

Strategia już na samym początku

Warto już na początku zastanowić się nad tym, jaka strategia będzie nadawać się dla nas najlepiej. Pytanie brzmi oczywiście jaką politykę cenową wybrać by okazała się dla nas jak najkorzystniejsza. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działamy i jakie wrażenie na klientach chcemy wywołać. Zazwyczaj klienci chcą kupić produkt tanio i jest to sprawa dość oczywista. Pamiętać należy, jednak że czasami jest to złudne wrażenie. Bywa czasem tak, że proponując, produkt w niskiej cenie a jednoczenie określając go mianem ekskluzywnego czy też rzadkiego możemy wywołać nieufność wśród naszych klientów.

Odpowiednie dobranie grup towarów

Ważne jest, aby w odpowiedni sposób pogrupować nasze towary na odpowiednie koszyki. Dzięki temu możliwe staje się wykorzystanie kilku zróżnicowanych strategi cenowych. Wiadomo, że inną politykę należy dobrać, gdy proponujemy klientowi towary nowoczesne, zaawansowane technologicznie a inną, gdy chcemy sprzedać towary codziennego użytku.

A co u naszej konkurencji?

Ważnym aspektem, który należy, rozważyć jest także to jaką strategię cenową przyjmuje nasza konkurencja. Należy pamiętać o tym, że nie jesteśmy samotną wyspą. Dlatego też warto, obserwować jak zmieniają się ceny u naszych konkurentów. Dzięki temu będziemy mogli dostosowywać naszą obecną politykę cenową tak, aby obrać korzystny kurs, który pozwoli nam osiągnąć dobre rezultaty sprzedażowe.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/02/08/polityka-cenowa-w-e-commerce-czego-sie-spodziewac-w-2019-roku/

Leave a comment

Your email address will not be published.


*