Jak zacząć monitorować sklep internetowy

Jako właściciel sklepu internetowego z całą pewnością rejestrujesz bieżący ruch użytkowników w swoim sklepie. Najprawdopodobniej śledzisz też pozycję swojej witryny w przeglądarce Google. Bardzo prawdopodobne jest również, że wyszykujesz wzmianki o swojej marce w Internecie. Ale czy monitorujesz dostępność i prawidłowe funkcjonowanie swojego sklepu?

Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać, uruchamiając po raz pierwszy monitorowanie e-sklepu.

Wykluczenie ze statystyk

Podczas gdy testy sprawdzające dostępność witryny są niewidoczne dla usług śledzących zachowanie użytkowników na stronie internetowej (np. google analytics), bardziej zaawansowane (funkcje monitorowania lub mierzące czas ładowania) udają, że są prawdziwymi użytkownikami internetu. Nie chcesz, aby monitorowanie zakłócało statystyki, więc upewnij się, że oprogramowanie ignoruje wizyty generowane przez system monitorowania. Musisz utworzyć filtr dla konkretnej przeglądarki.

Ignorowanie zleceń testowych

Monitorując proces zakupu, należy pamiętać o obsłudze (ignorowaniu lub usuwaniu) zleceń testowych w sklepie – aby nie były one przeprowadzane lub zakłócały statystyki sprzedaży. Rozpoznasz je po prostu poprzez dane wprowadzone do formularzy, które zdefiniowałeś w scenariuszu – na przykład poprzez adres e-mail.

Białe listy

Podczas konfigurowania monitorowania warto umieścić na białej liście system monitorowania:

  • w zaporze sieciowej, dodając adresy IP wszystkich stacji monitorujących, aby mieć pewność, że duża liczba połączeń wygenerowanych przez stacje nie spowoduje ich automatycznego zablokowania
  • na serwerze pocztowym, dodając domenę, aby upewnić się, że wszystkie powiadomienia i raporty dotrą do adresatów.

Okna serwisowe

Jeśli planujesz w najbliższej przyszłości prace w aplikacji lub na serwerze, które mogą powodować tymczasową niedostępność, dodaj okna konserwacji w systemie monitorowania. Monitorowanie zostanie tymczasowo zawieszone i nie pojawią się żadne fałszywe awarie w historii testów, które mogłyby zakłócić wyniki.

Procesy w firmie

Przygotuj się na możliwe awarie. Oznacza to, że powinieneś wiedzieć, co robić, gdy monitoring wysyła powiadomienia o wykryciu problemów. Pozostawienie tego „na później” jest bardzo złym pomysłem.

Pomoc jest zawsze pod ręką

Jeśli nie wiesz, jak coś zrobić, nie walcz z konfiguracją przez wiele godzin, po prostu zadzwoń po wsparcie systemowe. Specjaliści czekają tylko na okazję, aby ci pomóc – i dowiedzieć się, które elementy powodują problemy  i przy okazji wymagają ulepszeń.

Jak  zacząć monitorować sklep internetowy

Załóż bezpłatne konto testowe i skonfiguruj testy, aby móc monitorować najważniejsze funkcje swojego sklepu. Możesz również poprosić personel systemowy, aby skonfigurował je dla Ciebie. Następnie przez minimum 2 tygodnie obserwuj, jak to działa – jak mogą wyglądać alerty i raporty.

Jeśli przez dwa tygodnie nie wystąpi żadna awaria lub usterka, kliknij przycisk generowania niepowodzenia testu próbki. Lub poproś serwis o przedłużenie okresu próbnego – być może się zgodzą.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/

Leave a comment

Your email address will not be published.


*