Co warto wiedzieć o działaniach konkurencji?

Osoby prowadzące konkurencyjne sklepy, podejmują różne działania. O niektórych z nich trzeba mieć informacje. Są to te, które decydują o tym, czy wypada się konkurencyjnie w porównaniu do tamtych sklepów. Za konkurencję uznaje się te sklepy online, które oferują taki sam asortyment.

Jakie ceny ustala konkurencja?

Klienci sklepów internetowych porównują je, biorąc pod uwagę ceny. To najważniejszy wyróżnik ofert. Sprzedawca także musi wiedzieć, jakie są ceny na oferowane przez niego produkty w różnych innych sklepach. Pozwala to na ustalenie optymalnych u siebie. Jeśli z analizy konkurencji wyjdzie, że są one zbyt niskie albo wysokie, to można to zmienić.

Analiza konkurencji – reklama w sieci i pozycjonowanie

Konkurencyjne sklepy korzystają z różnych możliwości na reklamę w sieci. Są obecne w mediach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Monitoring konkurencji https://dealavo.com/pl/ i analiza działań rywali w sieci pod tym kątem to ważne zagadnienie. Trzeba wiedzieć np. z jakich mediów społecznościowych korzystają inne sklepy. Ważne jest też, jak je wykorzystują do własnych celów. Wiedzieć trzeba, jaka jest pozycja sklepu konkurencji w wyszukiwarce. I podobnie jak w odniesieniu do cen, nie chodzi tylko o same informacje. Trzeba je jeszcze zanalizować i zastanowić się nad swoimi działaniami.

Identyfikacja wizualna i funkcjonalność strony konkurencji

Klienci potrafią wybrać ten, a nie inny sklep online, ponieważ ma przyjemną stronę. Jest przejrzysta, estetyczna, niczego ważnego w niej nie brakuje. Przyciąga się ich także kolorystyką pasującą do działalności. Ona, jak i logo, to możliwość wzbudzenia pozytywnych odczuć wobec sklepu. Warto przeanalizować, jak jest u konkurencji także pod względem funkcjonalności strony oraz identyfikacji wizualnej. Dobre rozwiązania, jakie zobaczy się u innych, warto zastosować w swoim sklepie.

Analizę konkurencji najlepiej wykonać jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Później trzeba to kontynuować. Jednak monitoring konkurencji i analiza działań rywali w sieci to nie jest coś, czym trzeba się zajmować cały czas. Dokładniejsze analizy można wykonać co kilka miesięcy. Natomiast na bieżąco warto interesować się cenami u konkurencji.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*